Skip Navigation or Skip to Content
Super trots op onze leerlingen!

Onze school wint landelijke prijs rekenwedstrijd!

Wat is de Matific Rekenwedstrijd en wat hebben we gewonnen?Matific is een erg leuke online-rekenwedstrijd voor alle kinderen in het primair onderwijs (4-13 jaar). Miljoenen leerlingen uit meer dan 20 landen nemen elk jaar deel. Deze rekenwedstrijd is voor Nederland & België en werd gehouden tussen 2 oktober t/m 13 oktober 2023. De kinderen hebben veel rekenplezier gehad en daarnaast ook nog ontzettend veel geleerd.

Alle kinderen oefenen op hun eigen niveau en beleven ontzettend veel plezier. Kinderen die goed kunnen rekenen krijgen uitdagende opdrachten. Kinderen die juist moeite hebben met rekenen krijgen oefeningen die bijdragen aan rekenbegrip en het “ik snap het nu!” moment. Ook zorgt de Matifc Rekenwedstijd bij elke leerling voor zelfvertrouwen. De scholen en/of klassen die accuraat en gemiddeld de meeste opdrachten maken, winnen prijzen.

Het doel voor elk kind is om individueel 300 sterren te behalen gedurende de Matific Rekenwedstrijd. De scholen en klassen waarbij de meeste leerlingen 300 sterren hebben verzameld maken het meest kans op geweldige prijzen. Hebben meerdere scholen het gemiddeld even goed gedaan? Dan wordt er gekeken naar nauwkeurigheid!

Wij als school hebben dus een tweede plek van alle scholen gewonnen. De prijs: 500 euro te besteden bij bol.com!
Groep 5 van Mandy Hendriks was zelfs één van de winnende klassen/jaargroepen (dus de winnaar van alle groepen 5 die mee hebben gedaan) en kreeg ook nog eens 100 euro voor haar klas te besteden bij bol.com! KLASSE!

De Mooi Rooi Krant heeft er een mooi artikel over geschreven, we stonden zelfs op de voorkant van de gedrukte uitgave, lees hier het hier online