Skip Navigation or Skip to Content

Wie zijn wij

WIE ZIJN WIJ

Wie zijn wij
Nijnsel heeft al sinds 1731 een eigen school. Het oude schoolgebouw hiervoor werd betrokken in 1972 en is afgebroken in 2021. Sinds juli 2021 zijn we gehuisvest in het nieuwe Kindcentrum Nijnsel en sindsdien heeft de school ook een nieuwe naam: Basisschool de Sterjasmijn. We werken intensief samen met kinderopvang De Verbinding, ook gehuisvest in het kindcentrum. De Verbinding is al sinds 1 augustus 2017 onze opvangpartner.
De school, waarop ongeveer 170 leerlingen zitten, kijkt uit over het Dommeldal. Onze kinderen komen voor de helft uit de kern Nijnsel en voor de andere helft uit het buitengebied wat zich uitstrekt van Sint-Oedenrode tot aan Mariahout en Son en Breugel.

It’s all in the name: de Sterjasmijn
De Sterjasmijn is een klimplant die groeit en bloeit, evenals de leerlingen op onze school. Gehuisvest aan de Jasmijnstraat in de bloemenwijk van Nijnsel. De leerlingen zijn onze sterren die stralen, zoals de witte, stervormige bloemetjes in de klimplant. De plant groeit het beste op een zonnige plek. BS de Sterjasmijn is deze zonnige plek voor onze leerlingen.

Onze school werkt vanuit de zeven factoren van betrokkenheid:

• Een positief klassenklimaat
  • Voortbouwen op mogelijkheden; aansluiten bij individuele onderwijsbehoeften
  • Werkelijkheidsnabij; verkennen van de wereld om hen heen
  • Activiteit; kinderen leren actief en in beweging
  • Expressie
  • Samen leren
  • Leerlingen initiatief; zelfregulerend leren

Al onze activiteiten worden langs deze meetlat gelegd. We reflecteren op ons handelen in het kader van bovengenoemde factoren.

“Met veel plezier, veel en veelzijdig leren”.

Op deze manier helpen we onze kinderen om volwaardige wereldburgers te worden en ze voor te bereiden op de samenleving. Dit doen we samen met de ouders en alle andere betrokkenen van onze school. Verschillen in kinderen zorgen voor diversiteit en vergroten het kleurenpalet van de school. Of het  nu gaat om verschillen in aanleg, talent, werktempo of interesse. Ieder kind mag er zijn, wordt door ons gezien en is van harte welkom op onze school.

MET VEEL PLEZIER, VEEL EN VEELZIJDIG LEREN!