Skip Navigation or Skip to Content
Ouders

Aanmelden / inloopochtend

Voor het eerst naar school!

De meeste peuters zitten er vol van: ‘Ik word bijna vier jaar en dan mag ik naar school!’

Dat klopt; vanaf vier jaar mag een kind naar school, vanaf vijf jaar moet een kind naar school. Dit is in de leerplichtwet vastgelegd.

“Met veel plezier, veel en veelzijdig leren”, daar staat onze school voor. Om een goede doorgaande leerlijn te realiseren, verwachten wij de kinderen vanaf hun vierde jaar op school. De basisschool bestaat normaal gesproken uit 8 leerjaren. In sommige gevallen kan dit wat langer of korter zijn. Een kind mag tot uiterlijk 14 jaar op de basisschool zitten. Daarna moet hij of zij naar een vorm van voortgezet onderwijs.

Uw kind aanmelden

Om een goede planning te kunnen realiseren en de kinderen evenwichtig over de groepen te kunnen verdelen, verzoeken wij de ouders om de kinderen die in het schooljaar 2024-2025, 4 jaar oud worden*, voor 1 maart 2024 aan te melden. Klik onderaan deze pagina op de button om het aanmeldformulier te downloaden.

(*Geboren tussen 01-08-2020 en 30-06-2021)

Tussentijds instromen in verband met verhuizing en dergelijke is in principe altijd mogelijk. U kunt ten alle tijden een afspraak maken voor een rondleiding en een informatief gesprek.

Aanmeldingsformulier

Uw kind aanmelden?

1. Download het aanmeldingsformulier en vul het in.
  2. Stuur het ingevulde aanmeldingsformulier naar ons e-mailadres sterjasmijn@verdi.nl of lever het in bij de school.
  3. Wij nemen vervolgens contact met u op.

Inloopochtend

Op vrijdag 2 februari 2024 organiseren we voor nieuwe ouders en aanstaande kleuters een inloopmoment. Dit inloopmoment is van 8.45 – 10.30 uur.

U kunt dan een kijkje nemen in de school en we geven u een persoonlijke rondleiding door ons prachtige gebouw. We laten u graag zien hoe wij werken en wat wij belangrijk vinden, want daar zijn we enorm trots op.

Schikt deze datum niet?

Geen probleem, u bent altijd welkom op een ander moment. Mail voor een persoonlijke rondleiding op afspraak naar: sterjasmijn@verdi.nl. We kijken samen naar een passend moment en heten u graag van harte welkom!

Tot ziens!

Team Basisschool de Sterjasmijn

Uitnodiging inloopochtend, wees welkom!